Reklams påverkan på försäljningen
Reklam finns i en mängd olika former såsom i reklamutskick, tidningar, på nätet, per e-post, tv, radio, annonsskyltar på stan och en mängd andra platser som passeras eller besöks av…
Reklam finns i en mängd olika former såsom i reklamutskick, tidningar, på nätet, per e-post, tv, radio, annonsskyltar på stan och en mängd andra platser som passeras eller besöks av…
Det var inte förrän den senare hälften av 1900-talet som reklam sakta men säkert började växa fram, inte minst när massproduktionen tog vid och produkter tillverkades på löpande band. Men…
När man precis startat ett företag så kan det vara svårt att veta hur man ska marknadsföra sig. Vad drar uppmärksamhet och vad genererar växande intäkter? Ett smart knep är…
Under de senaste åren har samhället utvecklats snabbt och den största skillnaden mot hur Sverige såg ut för 10 år sedan är förmodligen det konstanta informationsflödet. Beroende på vilka webbsidor…
Reklambranschen har länge varit en dominerande industri, och trots att den är i ständig förändring kvarstår reklamens viktiga roll för konsumtionsmönster och handel. Många aspekter inom branschen debatteras flitigt –…
En av de stora samhällsproblemen sedan länge är alkoholismen. Den är idag inte utbredd som den var under 1800-talet eller 1900-talets första hälft, men orsakar fortfarande mycket lidande i Sverige…
Något som växer allt mer är marknadsföring via så kallade influencers. Det handlar, så som namnet antyder, om personer som har stort inflytande, närmare bestämt inflytande över sina följare på…
“Syns du inte så finns du inte” är en känd mening inom företagande. Det är en mening som är sann då ett företag måste ta plats och synas för att…
Att ha med djur i reklam har blivit allt mer populärt. Djur syns främst till i marknadsföring för olika typer av djurprodukter, men även i samband med försäkringar, friluftsliv, reklam…
Har du hört uttrycket att “all reklam är bra reklam”? Det är ett vanligt påstående som bottnar i att det är dyrt och svårt att få uppmärksamhet i dagens medieklimat.…